Fredag <3

Ojoj vad dagarna/veckorna rullar på fort..Inskolningen på dagis med Thuvisen är klar =) det går så bra,bättre än förväntat faktiskt =) min lilla lilla prinsessa <3
Annars så flyter dagarna på som de brukar med alla måsten =)  allt i från hockey träningar,kateter tömmningar till städning och matlagning..och en del andra saker där i mellan. Har ett jobb på g..men hur sjutton jag ska hinna jobba dag /kväll och helg i mellan alla måsten ska bli kul att få se =) men allt går bara man vill.... =) (har ju inte riktigt bestämmt mig om jag kommer tacka ja till detta,men det visar sig oxå)
 
Finns så mycket jag skule vilja göra...möblera om i sovrummet tex..men vad sjutton tiden och orken tryter :( och det ogillas skarpt...vill ha mera energi! (och flera timmar på dygnet,och sova längre hahaha)
 
Måste avvara lite energi på överklagandet till förvaltningsrätten. Läsa lite mera LSS lagar. Måste oxå ta tag i att kontakta tidningen för en smaskig historia hur surahammars kommun behandlar folk. Hur dom försöker förhala hjälp en funktionshindrad har rätt till. Kan bara inte släppa detta...som det känns nu skiter jag i om jag får hjälp/avlastning. Jag vill bara få RÄTT jag vill att andra föräldrar i min situation ska kunna googla fram thuvas dom och visa andra kommuner att man faktiskt har rätt till hjälp. Jag vill att man inte ska behöva kämpa för det man har rätt till. Jag vill att familjer med barn med funktionshinder ska kunna må bra,jag vill att dom inte ska behöva gråta sig till sömns av utmattning. Jag vill att denna kommun ska se till individen och inte kommunens bankkonto. Surahammars kommun...jämför thuva med en jämnårig individ och anser att det inte finns någon skillnad. Att en "normal" två åring inte heller kan gå,vara blöjfri eller äta själv. Alltså är det ingen skillnad på Thuva och en annan jämnårig. Thuva går på ett dagis med 19st barn i åldern 1-3...jag har nu i två veckor tittat och tittat men ser ingen annan av de barnen i rullstol...ser heller ingen annan hasa omkring på golvet,ser inget annat barn tömmas med kateter vid blöjbytena och ser heller ingen annan sond matas. Jag ser heller inget annat barn ha en EGEN ansvarig personal. De andra föräldrarna behöver inte ändra sina dagis tider för att det inte finns någon som kan ta hand om deras barn.
Det jag ser är små barn som springer omkring och hojtar,pratar och skrattar. Det jag ser är ett enkelt blöjbyte jag ser heller INGET barn matas,till och med de allra minsta äter själva och dricker sin mjölk ur pipmugg....
Det gör ont i ett mamma hjärta ibland när man börjar observera sånna här saker.....livet är bra orättvist ibland. Om jag fått hjälpen,om thuva hadde satts under LSS lagen hade jag kanske inte behövt analysera så djup i allt det här...det här som gör så ont. Det här som man gråter för när ingen ser. 
Mina barn är mitt ALLT och jag kommer kämpa tills jag trillar av pinnen. Mina barn är värda ALLT för att få en så bra framtid som möjligt. Och det här gör mig så förbannad och ledsen. Kommer kämpa trots svett och tårar...för att min älskade lilla Thuva ska komma in under denna lag,för att HON ska få den hjälpen och stödet som hon har rätt till nu och i framtiden.Så är det bara!!!
 
Jag känner mig helt slut..... Nu är det i alla fall helg och vi ska mysa i massor <3
 
Tjillevippen <3 Urless på vissa....
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: